Les trementinaires

Qui eren les trementinaires? Què feien? Com ho feien? Totes aquestes preguntes tenen la seva resposta a Tuixent, indret on van aparèixer i que actualment s’han convertit en punt d’interes turístic per la seva fascinant historia.
En aquest poble trobareu el museu de les trementinaires on podreu descobrir més sobre la seva historia, trajectòria i anècdotes. Visitareu les seves cuines tradicionals, coneixereu les seves costums i tindreu el plaer d’escoltar a la darrera trementinaire que va estar en actiu. Tota una demostració de dedicació i força.
A mes del museu també trobareu la ruta de les plantes medicinals, un recorregut de 2,5 kms a la pròpia natura on trobareu més de 100 especies de plantes medicinals i a 60 d’elles trobareu senyals amb el seu nom i característiques remeieres. Us convertireu en experts remeiers.
Dins del propi poble hi ha el jardí urbà de les trementinaires, un recorregut pels carrers de Tuixent on trobareu jardineres amb les plantes mes tradicionals i conegudes. Una forma diferent de fer la volta al poble.
I encara teniu més! A les afores del poble hi ha el jardí botànic on encara trobareu més plantes per observar.
No tot acaba aquí ja que podreu adquirir herbes i altres productes relacionats amb les trementinaires al propi museu.
I si us agrada cuidar-vos, la nostra actual remeiera, la Núria, us atendrà a la seva botiga “essències” on us prepararà cosmètics naturals i flors de Bach al seu propi laboratori. Tot un plaer per al nostre cos i ment.
Vine a allotjar-te a Cal Gabriel i gaudeix de l’entorn trementinaire de Tuixent!
¿Quiénes eran las trementinaires? ¿Qué hacían? ¿Cómo lo hacían? Todas estas preguntas tienen su respuesta en Tuixent, lugar donde aparecieron y que actualmente se han convertido en punto de interés turístico por su fascinante historia.
En este pueblo encontraréis el museo de las trementinaires donde podréis descubrir más sobre su historia, trayectoria y anécdotas. Visitaréis sus cocinas tradicionales, conoceréis sus costumbres y tendréis el placer de escuchar a la última trementinaire que estuvo en activo. Toda una demostración de dedicación y fuerza.
Además del museo también encontraréis la ruta de las plantas medicinales, un recorrido de 2,5 kms en la propia naturaleza donde encontraréis más de 100 especies de plantas medicinales y en 60 de ellas encontraréis indicaciones con su nombre y características medicinales. Os convertiréis en expertos curanderos.
Dentro del propio pueblo está el jardín urbano de las trementinaires, un recorrido por las calles de Tuixent donde encontraréis jardineras con las plantas más tradicionales y conocidas. Una forma diferente de dar la vuelta al pueblo.
Y todavía tenéis más! En las afueras del pueblo está el jardín botánico donde todavía encontraréis más plantas para observar.
No todo termina aquí ya que podréis adquirir hierbas y otros productos relacionados con las trementinaires en el propio museo.
Y si os gusta cuidaros, nuestra actual curandera, Núria, os atenderá en su tienda “essències” donde os preparará cosméticos naturales y flores de Bach en su propio laboratorio. Todo un placer para nuestro cuerpo y mente.
Ven a alojarte a Cal Gabriel y disfruta del entorno trementinaire de Tuixent.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *